Okej, let's talk. Jag visste redan när jag såg förpackningen att det här skulle vara något speciellt. DKNY har verkligen inte snålat, flaskan känns tung och lyxig på ett sätt som gör att man liksom vill ha den ståendes framme bara för att. Magnetkorken? Iconic. Första intrycket var verkligen 10/10.
Men nu till det viktigaste: doften.
Redan vid första sprayen blev jag helt kär. Den där varma, lite kryddiga men ändå söta doften träffade direkt. Jag kunde inte riktigt sätta fingret på det först, men något där i början gav mig lite Burberry Goddess-vibes, på ett bra sätt, älskar den parfymen! Jag tror det är persikan som gör det där lilla extra i början. Den känns mjuk och inbjudande utan att bli för fruktig.
Efter en stund kommer vaniljdoften fram mer och wow, det är som att doften bara blir djupare och ännu godare. Jag är redan ett stort fan av vaniljdofter och den här balanseras så fint med palo santo och labdanum.
Jag har använt parfymen varje dag sen jag fick hem den och har fått flera kommentarer om att jag luktar gott. Den sitter kvar länge också och det gillar vi! Den här parfymen känns lyxig, trygg och varm. En perfekt balans mellan cozy och classy. För mig är detta en självklar ny favorit! 😍