/ Nu har jag testat denna concealer flera gånger och även
Ewa
Beauty Pro
24/09/26-06:13
Nu har jag testat denna concealer flera gånger och även testat olika tekniker samt att kombinera den med en color corrector (maybelline). Beskrivning av produkten; ” The POREfessional Concealer är en mångsidig flytande concealer som suddar ut, jämnar ut, täcker och återfuktar med hyaluronsyra i hela 24 timmar*, utan att täppa till porerna. Den lätta och byggbara formulan** består till 76 % av hudvårdsingredienser och innehåller superingredienser som ger dig full täckning. Dutta på och blanda för att dölja blemmor, ljusa upp området under ögonen, dölja rodnad eller konturera för en naturligt felfri finish.” Jag är 44 år, har en torr/yttorr hud med rynkor och linjer, synliga porer och en hel del pigmenteringar. Känner mig väldigt kluven till vad jag tycker om denna concealer, så kan ju direkt säga att det inte är någon WOW produkt med tanke på att jag fortfarande efter flera gångers användning känner mig så kluven. Jag har läst många omdömen om den där de säger att den är väldigt täckande för mörka ringar. Jag personligen tycker inte att den täcker mina mörka ringar speciellt bra alls och den lägger sig även lite i linjerna efter ett tag. Den torkar dock inte ut under ögonen så man ser torr ut även om den har en matt finish (vilket är positivt på en mogen hud), men när jag testade att lägga denna under ena ögat och välja en budgetconcealer under andra och sedan fråga min dotter om hon såg någon skillnad på täckningen, så var det enda hon kommenterade på att denna såg lite mattare ut och den andra lite mer glowig. Jag har även testat att använda den på andra delar i ansiktet på små kvisslor och pigmenteringar. Den är enkel att blenda ut och kvisslorna täcks, inte mina pigmenteringar, men det har kanske mer med färgen på concealern att göra för pigmenteringar är svåra att täcka. Sammanfattningsvis så är det positiva med denna produkt att den torkar inte ut huden och är lätt att blenda på kvisslor och det är absolut inte en dålig concealer, den fungerar bara inte på mig. Min dotter (15 år) gillade den, men hon har inte lika mörka ringar och rynkor heller 😉 Jag har testat färgen 4C.
The POREfessional Concealer 1C Ready Fair Cool
Benefit
The POREfessional Concealer 1C Ready Fair Cool
Fortsätt utforska gemenskapen!