Nu har jag fått testa Drunk Elephant
- C-Tango Multivitamin Eye Cream 🍊
Produkten beskrivs som ”en rik och återställande ögonkräm med åtta peptider, fem former av C‑vitamin och gurkextrakt som hjälper till att stärka och jämna ut huden runt ögonen.
Formulan kombinerar kraftfulla antioxidanter, ceramider och lugnande ingredienser för att ge ett piggare, mer utvilat och strålande intryck. ”
Som även ska vara så pass mild att den funkar att använda både morgon och kväll.
Förpackningen är för mig väldigt smidig. Man får snurra upp själva delen som pumpar upp kräm. Kommer upp lagom mycket produkt, lätt att anpassa trycket för den mängd man önskar. Färgen är något ljus orange. Lägger sig fint i huden och jag upplever absolut direkt återfuktande resultat. Inga direkta resultat har observerats på att påverka nyansen på huden men återfuktning ges. Har använt den både morgon och kväll. Dock funkar den inte under ”tyngre” smink. Använder jag lätt täckning, i mitt fall BoJ tinted spf så funkar det fint! Men när jag vid ett tillfälle testade med Diors face & Body så rullar det sig och blir rätt fult. Så kommer inte använda den ihop med tyngre smink. Kan även tillägga att det då hade gått 40-50 minuter efter applicering så tid fanns för det att sjunka in redigt. Vad som gör att den funkar med BoJ kan dock ha och göra med att det är som en väldigt tunn formula, alternativt att det inte krockar i ingredienslistan.
Men som helhet, en återfuktande ögonkräm. Men som inte (hittills) gjort mer än återfukta. Och utifrån den aspekten och prislappen så är detta inte en ögonkräm jag kommer köpa när denna är slut. Så betyget blir typ 2 av 5. 🌱
Det som i huvudsak drar ner betyget är priset och att den inte alltid funkar under smink.
Drunk Elephant
C-Tango Multivitamin Eye Cream 15 ml