/ Nu har det äntligen blivit dags att recensera denna goding,
Beauty Tester
Irena
Beauty Pro
18/01/26-19:14
Nu har det äntligen blivit dags att recensera denna goding, Ecooking Essence lotion som jag har använt i drygt en månads tid. Det där som brukar sägas om att det är insidan som räknas, ja det stämmer verkligen med denna produkt för fy fa*en vad denna förpackning var tråkig. Det första jag tänkte var att jag kommer behöva gömma denna längst bak i skåpet, eller kanske i köket bland oljorna. Men låt er inte luras för denna produkt är verkligen magi! Jag blev glad över att få testa en essence då det är en produktkategori jag nyligen börjat använda. Har hittills testat några andra märken, men det är först med denna som jag har förstått hur mycket en essence kan tillföra den övriga hudvården. Läser man på hemsidan så framgår det bland annat att produkten ska återfukta huden, öka kollagenproduktionen, ge lyster och spänst samt stödja hudens naturliga försvarsmekanism. Jag kan helt ärligt säga att jag känner stor skillnad i hur min hud ser ut och mår efter denna produkt. Trots en period med kall och torr luft där min hy oftast blir yttorr och sminket separerar till följd av detta så har jag denna vinter klarat mig ifrån det. Jag applicerar essence lotion efter min cleanser, före eventuell toner och serum (många gånger har jag skippat toner för jag upplever att denna funkar bra även som det) och min hy känns återfuktad, plumpad och med en förnyad lyster. Det framgår att produkten är doftfri vilket jag inte riktigt tycker för den har en svag doft av vatten, typ som en sjö. Svårt att förklara men det är inget som doftar dåligt på något sätt. Ett stort plus är att produkten är dryg och man behöver verkligen inte ta mycket av den för att klappa i hela ansiktet. De första dagarna var jag lite för hård på handen och duttade i för mycket produkt vilket gjorde att det tog tid för hyn att suga upp all fukt den fick. Så tänk på att less is more med denna! Jag har kombinerad/oljig hy med porer och upplever även att den minskar mina porer en aning. Jag tror att produkten kan passa alla hudtyper och åldrar. Priset är också väldigt bra i förhållande till hur mycket produkt du får. Egentligen hittar jag inget negativt att säga om denna. Med tiden har jag faktiskt börjat gilla utsidan lite mer också 😊 Stort tack Kicks för att jag fått testa denna och kommer definitivt köpa en till när denna tagit slut 🌟
Fortsätt utforska gemenskapen!