đ Nilens Jord Tinted Lip Balm i Pink Sheer đ
Jag har fĂ„tt testa Nilens Jord Tinted Lip Balm i fĂ€rgen Pink Sheer och den hĂ€r fĂ€rgen Ă€r SĂ
fin pĂ„ lĂ€pparna! đ Den ger en vĂ€ldigt naturlig rosa ton och en fin glans som verkligen fĂ„r lĂ€pparna att se lite plumpade och fylligare ut. Den pĂ„minner mig lite om Vaseline Rose.
Men tyvÀrr Àr hÄllbarheten inte alls vad jag hade hoppats pÄ. Jag testade den först pÄ ganska torra lÀppar och dÄ behövde jag Äterapplicera ungefÀr var 20:e minut för att behÄlla kÀnslan och glansen. NÀr jag testade den pÄ lÀppar som mÄdde lite bÀttre höll den ungefÀr 45 minuter till 1 timme, vilket jag tycker Àr betydligt bÀttre men fortfarande ganska kort.
Formulan innehÄller bland annat olika mjukgörande oljor och vaxer, ricinolja, olivolja, sheasmörfraktioner, E-vitamin och peptiden Palmitoyl Tripeptide-1. Jag tycker absolut att formulan kÀnns behaglig nÀr den vÀl Àr pÄ lÀpparna, men för priset pÄ 319 kr tycker jag personligen att man kan förvÀnta sig lite mer. Det finns billigare alternativ som ger bÄde glans och vÄrd för en betydligt lÀgre kostnad.
DĂ€rför landar den hĂ€r pĂ„ 2,5/5 âïžâïžâš
Trots det Ă€r den verkligen helt okej nĂ€r den vĂ€l Ă€r pĂ„ lĂ€pparna. Jag tycker faktiskt att den ser bĂ€ttre ut Ă€n vad den kĂ€nns, den Ă€r SĂ
Ă
Ă
fin! đ„čđ Det Ă€r bara hĂ„llbarheten och priset som blir ett stort minus för mig. Jag Ă€r van vid att Ă„terapplicera lĂ€pprodukter efter att jag har Ă€tit eller druckit, inte flera gĂ„nger i timmen.
SÄ Àven om jag definitivt kommer anvÀnda den nu nÀr jag ÀndÄ har fÄtt chansen att testa den, Àr det inte en produkt jag sjÀlv skulle köpa igen. Det Àr lite synd, för fÀrgen Àr verkligen underbar och jag hade gÀrna Àlskat den hÀr produkten om den bara hade hÄllit lite lÀngre pÄ torra lÀppar.
Men tack bĂ€sta KICKS för att jag fick testa den! đ
OBS produkten jag taggat Àr inte rÀtt fÀrg, jag fick testa Pink Sheer!
Nilens Jord
Tinted Lip Balm Black Berry