/ Ni kan nog förstå entusiasmen när jag insåg att jag hade
Nathalie
Beauty Pro
05/04/26-17:44
Ni kan nog förstå entusiasmen när jag insåg att jag hade blivit utvald till att testa Sensai! Det dyraste jag nog någonsin kommer få på min hud! (disclaimers längst ner) Jag fick hem Sensai Comforting Barrier Mask, en mask som ska lugna, stärka hudbarriären, jämna ut huden och såklart återfukta. Den passar torr och känslig hud. 💧 Min hud: torr och i viss mån känslig, eller kanske snarare reaktiv. 💧 Hur jag använt produkten: som beskrivet, dvs morgon och kväll efter hela min vanliga hudvårdsrutin. Den ska alltså appliceras efter ens vanliga kräm. Jag har använt den i drygt tre veckor. 💧 Känslan i produkten: det här är en väldigt len och mjuk mask som jag känner sjunker in förvånansvärt snabbt i huden. Den är parfymerad, doften ska vara lugnande och jag tycker att den luktar lyxigt. Tack och lov är doften inte allt för påträngande och lägger sig ganska snabbt. 💧 Hur den funkar med andra produkter: den sjunker som sagt in i huden mycket bättre än jag trodde, jag var lite orolig för att slabba på den här över alla andra produkter. Den kan smula en del om man råkar ta för mycket av antingen sin vanliga kräm eller den här masken. Den funkar också bra under smink, både med och utan primer. 💧 Mina tankar om Sensai Comforting Barrier Mask: jag tycker att den är jättehärlig att använda, inget snack om saken. På ett sätt kan jag tycka att det är lite överflödigt att använda både dag- eller nattkräm och den här masken över det två ggr om dagen. Trots det har jag vissa dagar känt mig stram i huden. Jag tycker också att det är lite märkligt att man i en produkt riktad till torr och känslig hud ändå har med hela 5 vanliga allergener. Rent resultatmässigt är det lite svårt att bedöma. Om hudbarriären reparerats vet jag ju inte. Den känns däremot absolut lugnande och väldigt behaglig att ha på huden, men till det priset som den faktiskt kostar tycker jag att man nästan ska få förvänta sig underverk. Har det varit en lyxig upplevelse att testa den här? Definitivt. Känns det som en nödvändig produkt? Nja. Skulle jag köpa den för 1965 kr? Aldrig. Sensai Comforting Barrier Mask får i slutändan 3/5 möjliga stjärnor av mig, det är inte på något sätt en dålig produkt om man vill lägga så mycket pengar på den (disclaimer 1: den här produkten innehåller linalool, något jag är konstaterat allergisk mot. Jag visste innan att en del av Sensais produkter innehåller det men jag valde att anmäla mig ändå då det handlar om en dosfråga för mig. Jag har tagit bort linalool från ALLT i mitt liv och har aldrig fått reaktioner i just ansiktet varpå jag bedömde att jag trots allergi skulle kunna utvärdera den ändå. Jag har inte reagerat med allergi under det här testet. Disclaimer 2: bilden är tagen precis i början av testperioden, därför ser burken mer full ut än vad den är nu)
Comforting Barrier Mask 60 ml
Sensai
Comforting Barrier Mask 60 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!