Moroccanoil Treatment Mist
Jag har väldigt långt hår och mina hårtoppar har ju därmed några år på nacken 😁
Många fina hårstrån, ”typiskt skandinaviskt” säger frisörerna. Hårbotten är lite känslig och jag får lätt klåda och irritation samt blir fet snabbt där.
Jag har använt produkten för att dels tämja frizz och för att göra håret mjukt och följsamt samt för värmeskyddande egenskaper 💁🏼♀️
Misten är en lätt oljespray som ska passa extra bra för tunt och fint hår vilket känns perfekt för mig.
Doften är den klassiska Moroccanoil, en tidlös doft som känns lyxig.
Sprayflaskan i glas är rejäl att hålla i och själva sprayen är bred och fin. Ingen ”stråle” utan mera som en puff vilket jag tycker extra bra om för då är det lätt att fördela i håret utan att det blir för mycket produkt någonstans.
Resultatet ❔
I blött hår har jag sprayat frikostigt i hela håret (undvikit hårbotten) och efter att jag har fönat så upplever jag absolut att håret är mindre frissigt. Det känns verkligen mjukt och återfuktat utan att kännas oljigt eller tungt.
I torrt hår har jag framför allt använt det på hårtopparna med fint resultat. Jag har sprayat några spray innan jag flätat inför natten och håret har känts mjukt och härligt på morgonen 🤩
Sammanfattningsvis så är produkten prisvärd och dryg, jag har använt produkten flitigt under drygt 3 veckor och det är mer än hälften kvar 🙌
Moroccanoil
Treatment Mist 25 ml