đ Min upplevelse av Million Gold For Her EDP
Okej, jag mĂ„ste bara sĂ€ga â jag blev riktigt positivt överraskad av den hĂ€r parfymen! Jag hade inga superhöga förvĂ€ntningar nĂ€r jag testade Million Gold For Her, men wow⊠Den tog mig faktiskt direkt.
Redan vid första sprutet kĂ€nner man att det hĂ€r Ă€r en kaxig, varm och lyxig doft. Den öppnar med en söt, nĂ€stan sirapsliknande ton â tĂ€nk apelsinblom och honung, typ som att kliva in i ett gyllene ljus. Det Ă€r mjukt men Ă€ndĂ„ riktigt pĂ„kostat, nĂ€stan som att parfymen viskar "jag vet mitt vĂ€rde".
Efter en stund kommer de blommiga tonerna fram â jag tycker mig kĂ€nna jasmin och nĂ„got pudrigt, kanske tuberos? Det blir lite mer kvinnligt och elegant, utan att tappa den dĂ€r varma, nĂ€stan gourmand-kĂ€nslan.
Basen Ă€r nog det bĂ€sta för mig. Vanilj, tonkaböna och lite ambra â sĂ„ krĂ€migt
mjukt och sensuellt. Den sitter verkligen kvar hela dagen ocksĂ„, jag kĂ€nde den till och med i halsduken dagen efter đ
Jag skulle sĂ€ga att det hĂ€r Ă€r en perfekt kvĂ€llsdoft, eller nĂ€r man bara vill kĂ€nna sig lite extra âput togetherâ â typ inför en dejt, middag eller fest. Men om du gillar starkare, sötare dofter funkar den Ă€ven till vardags.
KÀnslan jag fÄr nÀr jag bÀr den?
Som att jag har pĂ„ mig guldsmycken, röda naglar och ett sjĂ€lvsĂ€kert leende. Den Ă€r feminin, sjĂ€lvsĂ€ker och lite flirtig â utan att vara för mycket.
đ Kort sammanfattat:
Söt, varm, blommig och krÀmig
HÄller lÀnge och lÀmnar ett tydligt doftspÄr
FÄr komplimanger varje gÄng jag bÀr den
PĂ„minner lite om Lady Million â men mjukare, mer vaniljig och "guldig"
Betyg frĂ„n mig: 4,5/5 âš
En ny favorit i min doftgarderob, helt klart