⭐ Min upplevelse av Eucerin Anti-Pigment Day Care SPF30 som jag fick äran att testa!
Jag har använt Eucerin Anti-Pigment Day Care SPF30 ett tag nu och här är min ärliga upplevelse.
🌤️ Första intrycket
Krämen är lätt i konsistensen och går snabbt in i huden. Den känns inte tung eller kladdig, vilket jag gillar, särskilt på morgonen när man vill få på sig allt snabbt. Den funkar bra under smink också, sminket glider inte runt och den ger ingen fet känsla.
✨ Effekt på pigmentfläckar
Efter några veckors användning började jag märka att huden såg jämnare ut. Pigmentfläckarna försvann inte helt, men de blev faktiskt lite ljusare och mindre skarpa. Det är ingen snabb mirakelkräm, men man ser gradvis förbättring om man använder den varje dag.
☀️ SPF30 – riktigt bra plus
Jag gillar att den har SPF30. Det känns tryggt att veta att jag samtidigt skyddar huden så att fläckarna inte blir mörkare av solen. För mig är det skönt att slippa lägga flera lager produkter på morgonen.
💧 Återfuktning
Den återfuktar helt okej, men vissa dagar – särskilt när det varit kallare väder – har jag känt att jag behövt lite extra fukt under. Den är mer på den lättare sidan än på den riktigt rika.
🎯 Min slutgiltiga åsikt
Jag tycker att detta är en bra vardagskräm om man vill jobba mot pigmentfläckar samtidigt som man får solskydd i ett steg. Huden känns mjuk, smidig och jämnare över tid. Den ger inte dramatiska resultat på kort tid, men den gör absolut skillnad när man är konsekvent.
Kommer ge den mer tid för att se vad mer den är kapabel till ❄️🩷