Lip Cheat Pillow Talk đ
Jag blev otroligt glad nÀr jag fick chansen att testa lÀppennan ifrÄn Charlotte Tillbury. Har varit nyfiken pÄ mÀrket, men aldrig testat nÄgon innan ifrÄn det.
Jag fick hem den i fÀrgen Pillow Talk som nog kan ses som ikonisk för mÀrket.
Det Àr en fin nude rosa som i princip bara förstÀrker min egen fÀrg lite och det blir vÀldigt naturligt. Perfekt om man bara vill kÀnna sig lite frÀsch men utan att smacka pÄ massa makeup. Den Àr alldeles lagom pigmenterad.
LÀppennan Àr mjuk men ganska torr och lite trög att mÄla med, sÄ jag fÄr ta i lite och trycka en del för att fÄ nÄgon synlig fÀrg pÄ lÀpparna. HÄllbarheten tycker jag Àr en besvikelse, pÄ mig hÄller den inte alls bra. Efter ett par timmar sÄ syns den knappt och har jag druckit kaffe eller Àtit nÄgot sÄ Àr allt borta. DÄ sitter all fÀrg pÄ kaffemuggen istÀllet. SÄ att den inte kladdar pÄ sex timmar som det stÄr i beskrivningen, det stÀmmer inte pÄ mig i alla fall.
LÀppennan Àr vÀldigt snygg och bÄde förpackningen och pennan kÀnns lyxig. Den Àr lÀtt att vÀssa och fÄ fram en ny fin spets pÄ, vilket med vissa lÀppennor kan vara en utmaning i sig utan att de gÄr av.
Summa summarium vad tycker jag dÄ!?
Jo jag tror att jag hade lite för höga förvÀntningar, hade förvÀntat mig en lÀppenna i en klass för sig frÄn det mÀrket och med tanke pÄ priset. Men sÄ blev det inte, det blev lite av en besvikelse ÀndÄ. Jag har nyligen testat en lÀppenna frÄn ett annat svensk mÀrke som Àr betydligt billigare, men som var lÄngt bÀttre Àn denna.
Skulle jag köpa den? Nej faktiskt inte, dĂ„ skulle jag hellre köpa ett frĂ„n LancĆme om jag skulle satsa pĂ„ ett lyxigare mĂ€rke.
Om jag skulle ge ett betyg skulle det bli en svag 3 av 5, dÄ den ÀndÄ har en del som jag gillar med den!
Charlotte Tilbury
Lip Cheat Hollywood Honey