/ Letar du efter en ansiktskräm som känns som en svalkande
Beauty Tester
Sofia
Beauty Pro
19/09/24-05:16
Letar du efter en ansiktskräm som känns som en svalkande slöja av fukt på huden? Då kan Peter Thomas Roth Water Drench Hyaluronic Cloud Cream vara precis vad du behöver! Jag har testat den här hypade krämen under några veckor och är här för att ge er en ärlig recension.Första intryck:När jag först öppnade burken blev jag direkt imponerad av den lätta, nästan geléaktiga konsistensen. Krämen har en fin, mjuk doft som inte alls är överväldigande, vilket är ett plus för de av oss som föredrar parfymfria eller diskreta produkter. Den smälte bokstavligen in i huden på sekunder – och det var som om huden direkt drack upp fukten!Ingredienserna:Det mest lockande med den här produkten är att den innehåller hyaluronsyra, som är känd för sina otroliga återfuktande egenskaper. Peter Thomas Roth lovar att krämen kan ge upp till 72 timmars fukt, och med tre olika molekylvikter av hyaluronsyra ska den kunna tränga djupare ner i huden och binda fukt där den behövs som mest.Den innehåller också ceramider för att stärka hudbarriären och etrakt av silkesprotein för att ge huden en mjuk, len känsla. Med tanke på ingredienslistan är det tydligt att den här krämen är utformad för att verkligen boosta hudens fuktighet och skydda den från uttorkning.Hur den känns på huden:Jag har använt Water Drench både morgon och kväll, och jag måste säga att den är perfekt för alla tillfällen. Efter appliceringen känns huden fräsch och otroligt mjuk, utan att bli fet eller klibbig. Jag har en kombinerad hudtyp med torra partier, och den här krämen balanserade verkligen ut min hud – den kändes aldrig stram eller oljig under dagen.Den fungerar också utmärkt under makeup! Krämen lämnar en perfekt bas för foundation och andra produkter utan att pilla av eller bli kakig. Jag älskar hur lätt och fräsch den känns, särskilt på morgonen när jag behöver en snabb fuktboost innan dagen drar igång.Resultat:Efter några veckors användning märkte jag att min hud såg mer återfuktad ut och kändes smidigare. Mina torra partier hade definitivt förbättrats, och huden kändes mer plump och spänstig. Jag kan inte riktigt säga att den ger 72 timmars fukt, men den håller huden fräsch och återfuktad under hela dagen. 😊🤍
Peter Thomas Roth
Water Drench® Hyaluronic Cloud Rich Barrier Moisturizer 50 ml