KĂRASTASE
Blond Absolu Cicaflash Conditionerđ
Detta Ă€r min allra första beauty tester produkt som jag fĂ„tt chansen att prova och recensera, tack KICKS för denna roliga chans, jag Ă€r sĂ„ tacksam!đ
Jag fick hem ett super fint balsam frĂ„n KĂRASTASE, dock Ă€r den för blont/blekt hĂ„r. Jag Ă€r brunett och har aldrig fĂ€rgat/blek hĂ„ret, sĂ„ det Ă€r lite trĂ„kigt att det inte riktigt var en produkt för mig. Men jag Ă€r extremt intresserad i hĂ„rvĂ„rd, och som tur Ă€r fĂ€rgar min vackra mamma hennes hĂ„r blont, sĂ„ balsamet gav jag till henne för att testa vilket var kul!!! Hon har varit blond i över tio Ă„r, fĂ€rgar utvĂ€xten hemma varje mĂ„nad, har naturligt lockigt, och hon fönar det platt varje vecka. Hon anvĂ€nder ingen hĂ„rvĂ„rd förutom schampo och balsam. Lockigt hĂ„r Ă€r naturligt torrt, och tillsammans med att föna och fĂ€rga Ă€r det Ă€r hennes hĂ„r lite extra torrt ibland. Men trots det Ă€r hennes hĂ„r kvalitet mycket bĂ€ttre Ă€n vad man skulle tro.
Hon har testat balsamet 3 gÄnger nu, och jag instruerade henne att ha i det i hÄret minst 5 minuter innan hon tvÀttar ut det. Givetvis behöver hon testa balsamet ett bra tag till för att kunna se full resultat, men hittills har vi mÀrkt att hennes hÄr kÀnns lite mer Äterfuktat och lite mjukare efter tvÀtt Àn vad det gjorde med hennes förra balsam. Doften Àlskade vi bÄda och den stannar i hÄret ett bra tag vilket vi tyckte var ett pluss. Vi upplevde bÄda att det blonda i hennes hÄr kÀnns en aaaning ljusare ocksÄ.
Min mamma har inte mÀrkt nÄgon galen skillnad i hÄret, men man kan inte sÀga att det inte Àr ett bra balsam för att hittills kÀnns det som att den iallafall till viss grad ÀndÄ gör det den pÄstÄr att den ska.
Hon ska fortsĂ€tta anvĂ€nda den, och jag ska lösa lite mer hĂ„rvĂ„rd till henne för att sĂ€kerstĂ€lla hennes hĂ„rs fulla potential! Detta balsam Ă€r ett kraftigt steg i rĂ€tt riktningđ
3,5/5âïž (Vi ville inte ge den en 4 riktigt Ă€nnu dĂ„ den behöver anvĂ€ndas under en mycket lĂ€ngre period för att se full effekt, men den Ă€r definitivt vĂ€ldigt nĂ€ra en 4!!)
KĂRASTASE
Blond Absolu Cicaflash Conditioner 250 ml