/ KÉRASTASE Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo
Marion
Beauty Pro
11/11/25-17:33(redigerad den 11/11/25-17:34)

KÉRASTASE Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo

Förpackning: Fin ljusrosa färg i hårdplast med stor skruvkork, lätt att få ut önskad mängd produkt. Gillar utformningen på KÉRASTASEs schampoflaskor. Ergonomisk design och snygg!

Konsistens: Tjockt och drygt, lätt att få upp ett bra lödder i håret redan vid första schamponeringen.

Doft: Ganska mild doft men trevlig. Doftar mest blommor men skall tydligen vara citrusfrukt med?

Sammanfattning: Schampot rengör verkligen håret på djupet, påminner om ett detoxschampo och ger en aningen sträv känsla. Hade mitt hår varit i sin ursprungliga form så tror jag att detta schampo hade gett för dålig återfuktning men nu när jag tappat så mycket hår så passar det mig jättebra! Håret håller sig rent och fint i flera dagar avsett vilket balsam eller inpackning jag använder till. Konsistensen är riktigt tjock och härlig och det behövs väldigt lite produkt för att få upp ett bra lödder. Jag måste dock dra av en stjärna i betyg på grund av det höga priset. Ett schampo som kostar nästan 2 kr per ml skall kunna återfukta betydligt bättre än såhär plus att det innehåller en hel del riktigt starka och irriterande ämnen som ni kan läsa om nedan. Lite av en mardrömsprodukt för personer med känslig hy dessvärre...

Ingredienser värda att nämna och varför: ⚠️ Sodium Laureth Sulfate (SLES) – väldigt starkt rengörande tensid som löddrar mycket. Troligtvis boven till varför så många upplever att detta schampo torkar ut håret så. Kan irritera känslig hud. Schampot innehåller även en hel del aktiva syror som även dessa kan ge allergisk reaktion eller irritation. Lactic Acid – mjölksyra; exfolierar lätt och återfuktar. (inte så farlig för håret oftast) ⚠️Salicylic Acid – BHA-syra som rengör porer och motverkar finnar. ⚠️Citric Acid / Glycolic Acid – AHA-syror som balanserar pH och hjälper cellförnyelsen. Sodium Hydroxide – justerar pH (gör blandningen mindre sur och är inte så farlig mot håret). ⚠️Doftämnena: limonene, linalool, citronellol, citral, hexyl cinnamal, alpha-isomethyl ionone.

Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo 500 ml
KÉRASTASE
Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo 500 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!