Kerastase Genesis – Anti Hair-Fall Serum är som ett ansiktsserum, fast för hårbotten. Den är superlätt i konsistensen, nästan som vatten, vilket gör att den inte tynger ner håret alls. Perfekt för tunt, skandinaviskt blont hår som redan kämpar med volym och slitage 💁🏼♀️
Doften är mild och fräsch, inte för parfymig och själva appliceringen känns svalkande och lugnande. Den glider in i hårbotten utan kladd, vilket gör den enkel att använda även när man är trött eller har bråttom. Ett plus för att den inte påverkar styling eller gör håret fett!☺️ Jag har tagit och använt den varje kväll innan läggdags vilket har funkat perfekt.
Den har inte hunnit användas tillräckligt länge för att se resultat på håravfallet, men den känns som ett snällt och stärkande steg i rätt riktning. Just nu är det en period med mycket håravfall, så det är verkligen en produkt som används med hopp om att den ska hjälpa till att bromsa det. Jag tycker att jag har fällt lite mindre hår när jag borstar, men tror det tar ett tag för produkten att ge full effekt samt att den ska användas dagligen. Återkoppling kommer när flaskan är slut, håller tummarna! 🤞🏼💗
För alla som har färgat, tunt hår och använder värmeverktyg ibland, den här är ett fint komplement till hårvårdsrutinen. Den känns som att den ger hårbotten lite extra omtanke, vilket är så viktigt när håret är stressat.
❤️ Lätt, svalkande serum som inte tynger ner
❤️ Mild doft och enkel applicering – perfekt kvällsritual
KÉRASTASE
Genesis Serum Anti Chute Fortifiant 90 ml