Juicy Couture – Just Moi
Tack Kicks för att jag fick möjligheten att testa denna härliga parfym!
Den har verkligen blivit en storfavorit här hemma!
Beskrivningen på Kicks hemsida;
”Denna härligt beroendeframkallande Eau de Parfum öppnar med en omslutande bukett av magnolia, delikat kakaoblommor och en kyss av söt plommonnektar. Njut av mjuk Crème de Cacao och mjuk jasmin sambac, medan basnoten av rik kakaoböna, exklusiv vanilj-ambrox, krämig sandelträ och varm mysk lämnar en djärv och långvarig finish.”
Beroendeframkallande är ett bra ord för denna parfym. Har aldrig varit en person som haft behovet av att använda parfym varje dag, men denna parfym ser jag faktiskt framemot att få spraya på mig på morgonen.
Jag har även två döttrar här hemma (snart 15 och 17 år) som även fått vara med på ett hörn att testa denna parfym, då juicy couture är ett väldigt populärt märke i deras åldersgrupp.
Ena dotterns första reaktion på parfymen var ”söt”. Efter skolan kom hon hem och berättade att denna gillar jag verkligen!
Andra dotterns första reaktion var ”fruktig och blommig”, men att den efter ett tag ändrar doft på kroppen och fler doftnoter kommer fram. Hon har redan använt den flera gånger och även visat den för sin kompis som även hon gillade den.
Jag tycker att man som beskrivningen känner mycket av ”blomdoften” och sötman som första framträdande doft när man sprayar den på kroppen, men efter en stund kommer även de andra doftnoterna fram bland annat vaniljen och den luktar bara godare och godare ju längre den får sitta på.
Hållbarheten är bra! Efter en hel dag kan jag fortfarande känna att den sitter kvar på kroppen. Jag tycker inte den är för ”lätt” och inte heller för ”tung” utan något mellanting, vilket passar mig personligen mycket bra när det kommer till parfymer.
Sammanfattningsvis så är jag oerhört glad att jag fick chansen att testa denna parfym och det är en ny favorit som jag definitivt kommer fortsätta att använda och mina döttrar lär vilja låna den av mig.
Så trots vår ålderskillnad verkar det vara en parfym som fungerar i alla åldrar.
Juicy Couture
Just Moi EdP 50 ml