Jag upplever att denna produkt är otroligt enkel att använda när man vill skapa en sleek frisyr. Jag har främst använt den till en sleek hästsvans och de små babyhåren som annars gärna sticker ut lägger sig fint och ger ett mer välvårdat resultat.
Till skillnad från hårgel ger den inte samma glansiga finish, vilket jag personligen uppskattar eftersom resultatet ser mer naturligt ut. Doften är mild och diskret och produkten är väldigt smidig att ha till hands när man vill se välfixad ut utan att lägga ner mycket tid.
En stor fördel är att den fungerar perfekt de dagar man inte hunnit tvätta håret men ändå vill få till en "put together"-look. Med några enkla svep ser frisyren genast mer välvårdad ut. För bästa resultat rekommenderar jag att använda en smoothing brush tillsammans med produkten.
Det enda negativa jag har upplevt är att den kan vara lite svår att tvätta ur håret, vilket är förståeligt eftersom det är en vaxbaserad produkt. Trots det har den blivit en favorit tack vare hur enkel och effektiv den är att använda.
SLICKHAIR
Hair Wax Stick 50 g