/ Jag har via kicks beauty talks fått testa Clinique Smart
Beauty Tester
Cornelia
Beauty Pro
07/05/25-12:59
Jag har via kicks beauty talks fått testa Clinique Smart Clinical Repair AM/PM Retinoid Balm😍 Om mig: - Kombinerad, känslig och ung hy - Främsta problemområden (akneärr, stora porer och ojämn hudton) Denna produkt är riktad till alla hudtyper, men det är svårt att utvärdera hur väl den faktiskt lämpar sig för åldrande då den i detta fall skulle arbeta förebyggande. Jag har istället varit lite påhittig och försökt upptäcka vad mer denna produkt har att erbjuda!😅🤩 jag har testat produkten i drygt en månad. Till och börja med är produkten super smidig med stickformatet i gedigen förpackning och den rubbar inte mitt smink på något sätt. Har heller inte upplevt någon irritation eller torrhet trots att jag inte är inbiten retinolanvändare😁 Vad jag däremot har upptäckt är att sticket är otroligt för att punktbehandla post inflammatorisk akne och de lila ärren bleknar i snabbare takt än vanligt!! Även äldre akneärr börjar bli mindre synliga och kan tänka mig att det tar längre tid för att uppnå bättre resultat. Har märkt att mina porer blivit lite mindre när jag applicerat i pannan då oljeproduktionen minskar med produkten men skulle ändå påstå att andra produkter med exempelvis BHA syra lämpar sig bättre på den fronten. Allt som allt, En allt-i-allo produkt i supersmidigt stickformat som gör retinoider till ett enkelt steg i hudvårdsrutinen. Skulle definitivt rekommendera produkten speciellt om man är nybörjare på retinol/retinoid och utan mycket möda vill ha ett extra steg i rutinen💅🙌💃
Smart Clinical Repair AM/PM Retinoid Balm 1
Clinique
Smart Clinical Repair AM/PM Retinoid Balm 1
Fortsätt utforska gemenskapen!