Jag har testat Sleek Stick från Björn Axén i drygt fem veckors tid.
Jag gillar produkter som tämjer friss och småhår, då jag har en hel del småhår som gärna vill stå rakt upp eller åt alla möjliga håll.
Produkten har en snygg design och jag gillar utseendet med den glada rosa färgen på den. Det är en produkt som sticker ut i beautyhyllan och jag uppskattar att den kan stå stadigt för sig själv utan att ramla omkring.
Den är väldigt användarvänlig med sitt knubbiga format och den är lätt att hålla i handen utan att tappa den trots att mina händer inte fungerar som de ska. Vilket är ett stort plus! Den är också lätt att stryka ner alla småhår med och de lägger sig fint.
Men och det är också ett stort MEN! Det håller sig bara på plats i en halvtimme -timme på mig, sen står alla hår upp igen likadant som innan. Hållbarheten är väldigt dålig i mitt hår, hade i alla fall önskat att den skulle hålla håren på plats en halv dag åtminstone. Ett annat stort minus för mig är att håret blir extremt fett av den och det går absolut inte att använda den när håret är nytvättat, för då är det genast flottigt och ser ofräscht ut. Utan ska jag använda den får jag använda den vid dagar jag ändå ska tvätta håret sen.
Den har en fräsch och mild doft som mest känns när man öppnar förpackningen, men jag kan inte känna den sen i håret, vilket jag som doftkänslig gillar.
Stiftet har ett innehåll på 25 g och kostar 250 kr vilket är ett helt okej pris tycker jag, då den lär räcka ett bra tag. Dock är det ingen produkt jag kan tänka mig att köpa igen, pga det uteblivna resultatet.
På grund av att den inte gör vad den ska för mig, så blir betyget heller inte så högt.
Betyg: 💄💄 / 5
Björn Axén
Sleek Stick 25 g