/ Jag har testat Slam Dunk Hydrating Moisturizer i två veckor
Virre
Beauty Pro
15/04/26-17:41(redigerad den 15/04/26-17:42)
Jag har testat Slam Dunk Hydrating Moisturizer i två veckor nu.
Min hud är torr och känslig, den reagerar ofta på produkter med rödhet och/eller eksem. Men på Slam Dunk har den inte reagerat det minsta, snarare känns huden lugn. Slam Dunk riktas mot normal och torr hud och det känns att krämen är lite tjockare och mer återfuktande. För mig funkar den ypperligt på dagen när jag också har solskydd över som återfuktar. Jag använde den första veckan också på natten för att testa, men då räcker den inte riktigt till min torra hud, jag behöver en mer återfuktande kräm då och allra helst en nattmask.
Jag behöver 2 pumptryck till mitt ansikte för att krämen ska räcka till. Den sjunker in väldigt snabbt i huden vilket jag uppskattar. Den är jättefin att ha under smink, jag har testat den med 2 olika foundation och 1 cc-cream och den är lika fin under alla tre.
Krämen kommer ut i ovanlig form som en blomma när man trycker fram den. Inget som har någon betydelse, men ändå en lite rolig grej.
Förpackningen är helt i plast i ganska grälla färger och den känns lite billig. Jag gillar dock det praktisk snäpplocket på den. Man får känslan av att den inte riktas mot en 47-åring i första taget utan snarare mot en betydligt yngre publik.
Det är verkligen en prisvärd kräm, bara 199 kronor för 50 ml, det är det inga så många märken som slår vilket är positivt.
Som helhet tycker jag den är trevlig men inget revolutionerande och för min torra hud räcker den inte riktigt till. Så jag är tveksam till om jag skulle köpa den igen p.g.a det, men jag tror säkert den är mycket bättre för dem som inte är lika torra som mig.
Mitt betyg blir 3 / 5