Jag har testat schampot L'Oréal metal DX. För bakgrund är mitt hår långt, tjockt och färgat. Jag har grova hårstrån och slitet hår som framförallt under vinterhalvåret är torrt, trött och fnissigt.
Mitt första intryck var att detta shampoo är väldigt tjock och rik i sin konsistens, vilken ger en känsla av lyx. Liten mängd räcker länge. Löddrar fint och har en fräsch men neutral doft. Håret känns rent men upplevs direkt mindre strävt och jag känner inte behovet av att använda lika mycket balsam som vanligt. Efter att håret har torkat känns det lätt och håret håller sig fräscht i flera dagar. Efter några användningar tycker jag håret ser mer hälsosamt ut och faller mjukare än vanligt. Min hårfärg upplevs klarare. Jag tycker håret påminner om känslan efter att ha använt detox shampoo men utan den starka doften och uttorkande effekten. Så win win där.
Sammanfattningsvis känns detta som ett shampoo som vårdar lika mycket som det rengör. Jag blir nyfiken på att testa hela serien i sin helhet och kan tänka mig att den kan göra underverk som en kur. Vanligtvis köper jag olaplex serie i perioder när mitt hår behöver extra kärlek men nästa gång byter jag till denna!