/ Jag har testat Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo 300
Beauty Tester
Anna
Beauty Pro
29/04/25-00:28(redigerad den 29/04/25-00:29)
Jag har testat Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo 300 ml. Mitt hår är tjockt midjelångt och består av många tunna hårstrån. Det har många blekta slingor så både längd och slingor kräver stärkande hårvård. Jag har ett stort intresse av hårvård och provar en hel del produkter som släpps. Stävar hela tiden efter att växla med fuktgivande och stärkande hårvård för att mitt hår ska få både och. Jag vet att det här inte är en fuktgivande produkt och har använt schampot med både fuktgivande inpackningar och stärkande och eller reparerande inpackning och även balsam. Testat det med olika produkter. Jag använder också leave-in produkter som både ger fukt och stärker håret och såklart hårolja! Schampot kommer i en fräsch, praktisk och ganska snygg flaska, etiketten som bryter ljuset snyggt lyfter flaskan och den känns ny i sin design. Snäpplocket fungerar riktigt bra! Jag slipper lägga ett lock bredvid på en hylla och slipper ju också stå och skruva av och på det. Bekvämt! Det doftar gott med en citronaktig mild doft. Det är ju smart att ha en mild doft och det verkar gå lite trend i det. Kerastases näst sista släpp i även det i vita förpackningar har en liknande mild doft. Jag uppskattar verkligen den här typen av dofter🍋! Själva texturen är som gele- kräm. Härligt! Färgen och utseendet påminner om lemon curd. Tycker det är ett mysigt schampo att använda. Det löddrar dock inte så mycket, ovanligt lite till och med. Ja även efter den andra schamponeringen då det brukar löddrar en hel del med de flesta schampon. Skönt tycker jag som har ett dåligt tryck på vattnet och mycket hår. Jag tycker om schampot och håret blir rent. Efter användning så känns håret som det brukar av en sån här typ av schampo. Ganska lent och stärkt. Mitt hår är till stor del blekt och även rikligt långt och är därför krävande hår när det gäller hårvård. Jag testar som sagt också en hel del produkter och ett sådant här schampo är inte ett fuktgivande schampo. Men mitt hår och hårbotten blir liksom inte någonsin fett vid användning av schampot och förblir torrt även om jag har i olja både morgen och kväll efter fuktgivande leave-in spray. Det gör mitt hår torrt och hårbotten lite för torr. Tråkigt att det gamla Olaplex schampot är bättre för mig än det här, jag tycker det är riktigt synd faktiskt. Tycker om att stå i duschen och använda schampot , det är trevligt. Håret känns stärkt av det som det ska bli men det är ett schampo för det med ett hår som inte är likt mitt. Tror det är riktigt bra för den med ett hår och hårbotten som lätt blir fett. Jag ger det en trea i betyg 3/5🌸
Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo 300 ml
Redken
Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo 300 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!