Jag har testat Paula’s Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant ett tag nu och jag förstår faktiskt varför så många pratar om den. Jag har kombinerad hud och blir ganska oljig runt näsan, plus att jag har svarta porer där, så jag ville testa om den faktiskt gjorde någon skillnad. Efter några användningar märkte jag att porerna såg renare ut och huden blev mycket slätare.
Det jag gillar mest är att den hjälper mot små knottror och gör huden jämnare utan att man behöver skrubba ansiktet. Den känns lite speciell i konsistensen, nästan som vatten fast lite mjuk på huden, men den sjunker in ganska snabbt.
Jag märkte också att huden kunde bli lite torr om jag använde den för ofta, så för mig funkade det bäst att använda den några gånger i veckan istället för varje dag. Efteråt använder jag alltid en bra fuktkräm.
Sammanfattningsvis tycker jag att produkten är riktigt bra, speciellt om man har pormaskar, lite acne eller ojämn hudtextur. Det är definitivt en produkt jag skulle fortsätta använda.
Paula's Choice
Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant 30 ml