Jag har testat Nilens Jords tinted lip balm i färgen Black Berry dagligen nu i 10 dagar. Jag är väldigt glad att jag fick just den färgen då jag dras lite extra till mauviga och lite mörka färger och den här färgen är bara så snygg. Det blir dock inte så mycket färg som man först kan tro när man ser läppbalsamet, men så är det också PH-reaktivt pigment i det som ska framhäva läpparnas naturliga färg. Men att det inte blir så mycket färg gör det också väldigt lättburet tycker jag. Det är lätt att måla på även utan en spegel att kolla i samtidigt.
Mina läppar är alltid torra liksom min övriga hud, vilket gör att jag konstant smörjer mina läppar med läppbalsam eller dylikt. Det här läppbalsamet har en lite torr formula på mina läppar och det återfuktar inte riktigt så bra som jag önskar av ett läppbalsam. Men det är ändå trevligt att bära, även om jag får smörja om det väldigt ofta. Kan dock sakna lite glans som utlovas i beskrivningen. Allra trevligast är det om jag smörjer t.e.x Paulas Choice Peptide gloss lip treatment under och sen drar på detta över. Då får jag både snygg färg och rejäl återfuktning på samma gång.
Förpackningen är helt i min smak, älskar utseendet på den och den snygga färgen. Priset tycker jag är högt i jämförelse mot vad man får och vad andra bra läppbalsam kostar som återfuktar bättre. Men skulle det vara på bra kampanj kan jag tänka mig att köpa om det i den här färgen, för jag gillar det ändå tillräckligt, även fast det inte är en dunderhit.
Mitt betyg är 💄💄💄 / 5
Bild på hur det ser ut på finns i kommentar under, där har jag endast black berry på läpparna. Fortsätt utforska gemenskapen!