/ Jag har testat Morrocanoil Treatment Mist och här kommer min
Beauty Tester
Anna
Beauty Pro
19/01/26-01:21(redigerad den 19/01/26-08:00)
Jag har testat Morrocanoil Treatment Mist och här kommer min recension av den! För över tio år sedan köpte jag den nya hårprodukten som fanns att köpa på frisöralonger från Marrocan Oil. Den var vad jag vet den första håroljan som såldes! Jag älskade doften och men hade lite svårt för att dosera rätt med den flaskan som var utan pump. Men doften som sagt, den är ju fortfarande underbar och det är samma doft på den här misten😃! Den är en tyngre och orientalisk doft men den är inte så stark att den skulle vara svår att använda, den är användarvänlig. Så glad att jag fick testa en leave-in produkt och den kommer i en riktigt lyxig tung glas flaska gjorde mig pirrig! En av de finare flaskorna håprodukt jag hållt i helt klart och det skulle vara kul om det framöver kom en refill till flaskan. Var ju tvungen att testa den direkt och den är väldigt lätt och den gav håret otroligt fin glans på direkten. Just nu är det mitt i vintern och luften är jättetorr. Luften drar ut fukt ur både hår och hud. Mitt hår är riktigt långt och har blekta slingor och jag använder mycket leave-in produkter i håret. Det består även av fina/ tunna hårstrån vilket är vad den här misten rekommenderas till. Produkten heter Treatment Mist och jag har läst produkt beskrivningen flera gånger. Men för mig är det en lätt men effektiv glans-spray! Inte en Treatment- produkt eftersom den är så himla lätt. Jag jämför den med oljebaserade sprayer från Living Proof, IGK och Lernberger Stafsing som faktiskt är mycket tyngre på håret allihop och tycker det här är den absolut bästa glans givande misten, eftersom den ger mest glans och går att täta mycket av i hela håret, även uppe på huvudet nära hårbotten utan att håret blir tungt. Skulle den heta Glans-spray skulle den få dem stjärnor men nu heter den Treatment Mist och den får fyra av fem stjärnor istället. Den är bäst på glans och jag har fått flera komplimanger för mitt glansiga hår som jag fått höra; -Ser ut som Silke, när jag använder misten💖 Är någon rädd för att tynga ned håret men vill ha glans så är den här misten perfekt och även bra för den som är rädd för hårolja. Misten sprayas ut i ett lätt moln som lägger sig på håret. Den skyddar med sitt innehåll givetvis håret. Men jag har behövt lägga till annan hårolja för att mitt hår ska må bra eftersom misten är så himla lätt. Annars blev mitt hår för torrt. Glansen, doften och flaskan är otrolig och ändrar de namn till att det är en glans givande spray så får den en femma 💖💖💖💖
Treatment Mist 25 ml
Moroccanoil
Treatment Mist 25 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!