/ Jag har testat L’Oréal Professionnel Metal DX Oil ett tag nu
Nora
Beauty Pro
07/11/25-15:07(redigerad den 07/11/25-15:55)

Jag har testat L’Oréal Professionnel Metal DX Oil ett tag nu och jag gillar den verkligen! Oljan ska skydda håret mot metallpartiklar (som exempelvis finns i vatten) som kan göra att håret blir svagt eller att färgen tappar glans. Den har även värmeskydd upp till 230°C.

Det jag märkte direkt var att oljan inte blir så fet, utan känns lätt och fräsch i håret. Den ger fin glans utan att tynga ner, och håret känns mjukt, mindre frissigt och mer följsamt efteråt. Doften är dessutom helt underbar, den luktar salongslyx blandat med citrus.

Jag har använt oljan efter styling eller innan jag gått och lagt mig för extra vård under natten. Jag har inte sett någon skillnad på färgen i mitt hår eller använt produkten som värmeskydd. För att använda den som värmeskydd behövs ganska mycket produkt, och då hade den nog känts för fet.

Efter några användningar känns håret faktiskt friskare och mer levande, och glansen håller sig riktigt bra. Det här är absolut en produkt jag absolut kommer fortsätta använda! 💆🏽‍♀️

L'Oréal Professionnel Metal DX Anti-Deposit Protector Concentrated Oil 50 ml
L'Oréal Professionnel
L'Oréal Professionnel Metal DX Anti-Deposit Protector Concentrated Oil 50 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!