/ Jag har testat Lash Idôle Curl Goddess dagligen nu i 10
Virre
Beauty Pro
13/09/26-17:48(redigerad den 13/09/26-18:01)
Jag har testat Lash Idôle Curl Goddess dagligen nu i 10 dagar för att bilda mig en uppfattning om den. Jag gillar Lancõmes mascaror sen tidigare, min stora favorit är Hypnôse som jag använt upp åtskilliga tuber av genom åren. Även Idôle är en mascara jag gillar mycket. Första anblicken av den är lyx! Mascaran ser otroligt lyxig ut i sin rosa tub och den känns också lyxig att hålla i. Borsten är skruvad och till det är jag lite skeptisk, tyckte inte det tillförde direkt något. Jag kom inte åt varken bättre eller sämre med borsten mot en vanligt formad borste. De första dagarna tycker jag mascaran är lite för blöt, jag föredrar en något torrare mascara, då det är lättare att få lagom mängd med. Men bara efter några dagar så är konsistensen torrare och bättre, så som jag föredrar dem. Jag gillar verkligen resultatet jag får på fransarna, de blir långa och går att bygga upp till ganska maffiga fransar med två-tre lager mascara. Mina fransar är inte mycket att hurra för i original, de är både korta och raka. Men med fransböjaren och mascaran håller de formen fint hela dagen. Jag har testat mascaran som den är med även med Lancômes primer under ett par gånger under. Jag upplevde ingen skillnad där, resultatet blev likadant både med och utan. Det stora problemet med den här mascaran är inte resultatet, för det gillar jag verkligen. Däremot hållbarheten är under all kritik! Varje dag fram emot eftermiddag- kväll så har den ramlat ner och jag är svart runt hela ögat som en panda. Trots att den sitter så dåligt är den ändå ganska svår att tvätta bort, det krävs en hel del jobb för att få den att släppa, det som funkat bäst är vattenfast eyemakeup- remover men inte ens med en sån är det lätt. Det här är en besvikelse! Lancôme har alltid haft hög nivå på sina dyra mascaror men den här håller inte måttet! Jag vill ha en mascara som sitter kvar hela dagen och det gör den absolut inte. Dessutom är den otroligt dyr, så det är ingen mascara jag kan tänka mig att köpa. Vill jag ha en icke vattenfast mascara köper jag Nilens Jords Lash Deifiniton istället som är runt hundra kronor billigare och som dessutom sitter superfint hela dagen!
Lash Idole Curl Goddess Divine Black N/A
Lancôme
Lash Idole Curl Goddess Divine Black N/A
Fortsätt utforska gemenskapen!