Jag har testat Kérastase Elixir Ultime i ett par veckor och i sin helhet tycker jag att det är en bra hårolja — särskilt om du som jag har torrt, skadat och/eller glanslöst hår och letar efter något som både vårdar och förstärker håret.
Fördelar!
Ger glans, näring och vårdkänsla tydligt! Du får mycket olja för pengarna, förpackningen består av 75 ml vilket är rätt så mycket för hårolja generellt. Jag har använt den i handdukstorkat hår och upplever direkt att frizz lägger sig och när håret torkat helt uppstår en jämn fin glans. Den innehåller även värmeskydd och refill finns att köpa för påfyllning.
Men!
Om du har väldigt fint hår eller hår som lätt blir tungt eller fett, så bör du vara försiktig med mängden du använder (en liten pump räcker långt) och kanske testa först.
Hållbarheten tycker jag drar ner betyget då jag upplever att fördelarna inte sitter i särskilt länge och kan inte se effekten av den redan nästa dag. Doften är svag och något tyngre, jag hade önskat att det var en mer fräsch doft som många av Kérastases andra produkter har.
Helhetsbedömning - 3,5 stjärnor av 5 möjliga!
En bra fungerande hårolja som levererar det den ska om än något kort hållbarhet. Doften tilltalar mig mindre men överväger den glans och känsla den ger.
KÉRASTASE
Elixir Ultime L’Huile Originale Hair Oil 75 ml