Jag har testat Filorga NCEF Revitalize Serum som rekommenderas för glåmig och uttorkad hud med rynkor som serumet ska verka gradvis mot rynkor på. Huden aka bli mer uppstramad och få lyster.
Är ju 50 år och har mestadels rynkor och linjer runt ögonen en linje över pannan och ett streck mellan ögonbrynen och lite vid sidorna av pannan. Min hud är definitivt torr och glåmig, att återfukta huden är min största utmaning med min hud. Jag applicerar serum på morgonen och på kvällen och min hud ser och känns fräsch ut. Jag får endel lyster men jag känner inte att det blir särskilt återfuktad av serumet, men det är ju inte något som direkt utlovat som resultat. Till den tuffaste utmaningen; Jag har då mest två stycken rynkor att ta sig ann synbarheten av, jag tycker de blir lite mindre synliga men inte ger resultat som jag får direkt av två andra serum som tagit bort synligheten nästan helt vid användandet. Jag får samtidigt en fräsch hud, den får liv och glåmiheten är definitivt något serumet tar bort.
Har tidigare haft Hydra-Hyal Serum som har samma typ av exklusiva förpackning. En smal hög glas flaska med stor pipett i metall. Det är fin, lyxig och avancerad förpackning. Det här vad jag uppfattar det som är Filorgas nyaste serum har tjockare glas än det serum jag tidigare haft som när det var väldigt lite kvar i åkte i golvet och gick i bitar. Bra att det här serumet är i tjockare glas som inte skulle gå sönder av att i alla fall åka i vanligt golv. Jag har mina produkter än så länge i ett av skafferierna i köket av gammal vana, så det är trägolv och inte sten eller liknande.
Själva pipetten är stor och i metall och känns väldigt "labbaktig" och som den är medicinsk utrustning.
Jag tycker flaskan är fin men att en pump istället för krånglig stor pipett hade varit bättre som är mycket lättare att använda, en pump är mer hygieniskt och framförallt går det snabbare att få serumet i handen då man slipper skruva av och på denna stora pipett vid varje användning.
Serumet är parfymerat med samma goda doft som ett serum i en annan serie och som essensen i samma serie som det här serumet, men det här nya serumet är lite mindre parfymerat. Jag har essensen hemma och har jämfört. Personligen tycker jag hudvård helst inte ska innehålla parfym för att min hud är känslig och det kan provocera. Men det går bra att använda serumet och det är ju en god doft🩷!
Den här serumet får 4/5 i betyg🩷🩷🩷🩷