/ Jag har testat Eyedeal Lashes Mascara från Gosh I en dryg
Beauty Tester
Virre
Beauty Pro
26/01/26-15:26(redigerad den 26/01/26-15:29)
Jag har testat Eyedeal Lashes Mascara från Gosh I en dryg månad. Är det något jag testat mycket genom åren, så är det just mascaror, för jag är alltid på jakt efter en riktigt bra mascara och det släpps hela tiden nya som lockar. Gosh mascara sticker ut med sin fina rosa färg och att den har två olika borstar, en i vardera ände. I ena änden en böjd gummiborste som ska separera och i andra änden en fiberborste som är ganska stor. För mig spelar det ingen större roll om borsten är av gummi eller fiber, är de bra så är de bra oavsett borste! Den här mascaran har en ganska blöt och kladdig konsistens från början, vilket gör att det tar någon vecka innan den blir enklare att jobba med. Tycker alltid att det är så med de mascaror som är lite blötare i sin konsistens, medans de torrare funkar bra direkt. Den lilla böjda delen som ska separera blir ingen favorit för mig, den är oerhört svår att måla mina fransar med, jag kommer inte åt dem ordentligt med den, då den är lite för böjd. Jag gillar den stora borsten bättre, även om jag tycker att själva borsten är lite för stor och klumpig. Den är svår att komma åt de mindre fransarna med, speciellt underfransarna och jag får städa upp en del runtomkring efter jag målat de nedre. Fransarna däremot blir väldigt fina av den, de får fin volym bara med ett lager mascara och smaskar man på med två-tre lager blir de riktigt maxade. Det gillar jag! (På bilderna har jag dock bara ett lager). Den är väldigt lätt att tvätta bort, försvinner på ett kick utan att man behöver lägga ner något större arbete. Hållbarheten då? Ja där är den tyvärr en nitlott för min del. Den kladdar och smular under dagen. Något mindre om man håller sig inne i jämn temperatur, men fortfarande en del (som syns på sista bilden). Men är man utomhus eller har den som jag hade på gymmet, ser man ut som en panda under ögonen, den kladdar rejält då. Tårar är inte heller att rekommendera med den. Mascaran kostar 279 kr och det tycker jag är ett helt okej pris för en mascara. Om den nu satt bra! Dessvärre gör det inte det på mig, så det är ingen mascara jag kan tänka mig att köpa framöver. Mitt betyg: 2 av 5
Eyedeal Lashes Mascara 001 Black
Gosh Copenhagen
Eyedeal Lashes Mascara 001 Black
Fortsätt utforska gemenskapen!