Jag har testat denna produkt under en period nu och är verkligen positivt överraskad av hur behaglig och lättanvänd den är. Texturen känns både vårdande och lyxig utan att bli tung eller kladdig, vilket gör att den smälter in fint i min hud och fungerar bra även under makeup.
Jag vill ändå lägga till att jag inte har jättemycket pigmenteringar, vilket gör det lite svårt att veta exakt hur effektivt den jobbar på just djupare fläckar. Däremot har jag märkt att min hudton överlag känns jämnare, klarare och mer “vaken”. Den ger definitivt ett fräschare intryck och jag upplever att min hud har fått lite mer lyster och balans.
Doften är mild och behaglig, formulan irriterar inte min hud och jag har inte fått några utbrott av den. Jag gillar också att den känns lagom aktiv – man får effekt utan att huden blir känslig eller röd.
Sammantaget: en produkt som känns genomtänkt och skonsam, som förbättrar helhetsintrycket av huden även om man inte har mycket pigmenteringar att jobba med. Jag kommer definitivt fortsätta använda den för att se hur effekten utvecklas över tid.