/ Jag har testat C-tetra från Medik8 i tre veckor. Jag är en
Virre
Beauty Pro
25/05/26-06:51
Jag har testat C-tetra från Medik8 i tre veckor. Jag är en van användare av C-vitaminserum och det ingår i min dagliga rutin ihop med SPF. Min hud är torr, ganska känslig och reagerar lätt med eksem och utslag. Jag har också en del fina linjer nu vid en ålder av 47. C-tetra är förpackad i en mörk tung glasflaska som känns lyxig. Det som drar ner lyxigheten är pipetten som faktiskt är ganska dålig . Den är svår att dosera med och det kommer lätt ut på tok för mycket produkt. Själva skruvkorken som pipetten sitter fast i är heller ingen hit, den har dålig passform och sluter inte riktigt tätt. Det är alltså inte tal om att ta med sig flaskan på någon resa. Men själva innehållet då? Jo det är desto bättre!  Den har en fräsch doft av apelsin som bara luktar så otroligt gott. Doften hänger sig kvar i några minuter efter applicering innan den försvinner helt. Serumet är väldigt tunt och lättflytande och sjunker in otroligt snabbt i huden. Direkt den sjunker in ser huden alldeles glowig och fräsch ut. Det är också just lystern som jag märkt skillnad på under de här tre veckorna, den är mer påtaglig och huden ser lite klarare ut. I övrigt har jag inte märkt av något av alla fördelar serumet påstås ha, men så har det också gått alldeles för kort tid för det. Ser fram emot att se hur huden är när serumet är nästan slut. Den funkar också fint under smink ihop med min SPF, inget rullar eller så. Var rädd för att min hud skulle reagera rejält när jag började använda serumet, men det gjorde den inte tack och lov. Lite rodnad de första gångerna sen inget alls. Serumet kostar 675 kronor för 30 ml, ett lite dyrare serum med andra ord. Skulle det vara på rejäl kampanj skulle jag kunna tänka mig att köpa det igen. Annars inte, mest pga den dåliga pipetten! Mitt betyg blir 💄💄💄💄 (av 5)
C-Tetra Serum 30 ml
Medik8
C-Tetra Serum 30 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!