/ Jag har testat Beauty Acts HydraDepuff Eye Patches som jag
Virre
Beauty Pro
01/12/25-15:55(redigerad den 01/12/25-15:59)

Jag har testat Beauty Acts HydraDepuff Eye Patches som jag fick hem i en förpackning innehållande fem stycken. Jag har testat och använt en om dagen sen jag fick hem dem.

Om förpackningen finns det inte så mycket att säga, den är enkel utan något extra. De är förpackade en och en i en liten påse där de sen ligger mellan lite plast och har ytterligare ett skydd över sig. Lite onödigt mycket förpackning kan jag tycka, men å andra sidan är det enkelt att bara slänga med sig en i handväskan och den ändå skyddas.

Jag gillar själva formen på dem, de är lika tjocka från båda håll och har inte en avsmalnade sida som de flesta andra. Därmed råder det inga tveksamheter hur de ska sitta, det blir likadant hur man än sätter dem. De sitter riktigt bra på plats och glider inte det minsta, jag kan fixa med tvätten under tiden och gå runt i huset utan att de halkar ner, vilket är skönt så man slipper ligga still för att de ska vara på plats.

Jag har en torr hud som också är känslig, men jag reagerar inte alls på dem, huden blir inte irriterad och mina eksem blossar heller imte upp. Dessvärre gör de inte så stor nytta, de utlovas att de ska minska svullnad, göra huden klarare och trolla bort trötthet. Men de enda jag känner är att de återfuktar den stund de sitter på plats. Men jag är så torr så när jag tar bort dem, så syns ingen längre effekt av dem och det finns heller inget överflödigt serum att klappa in i huden kvar.

Jag har förvarat dem i kylskåpet för att de ska vara extra kalla och härliga när jag använder dem.

En förpackning om fem stycken kostar 209 kronor till ordinarie pris och det tycker jag är dyrt, speciellt eftersom de inte gör mer än återfuktar för stunden. Det är ingen produkt jag kommer köpa om, utan jag fortsätter istället med mina favoriter från Cosrx.

Tyvärr blir inte betyget högre än 2 av 5

HydraDepuff Gel Eye Patches 5 pairs 5 pairs
BeautyAct
HydraDepuff Gel Eye Patches 5 pairs 5 pairs
Fortsätt utforska gemenskapen!