/ Jag har testat Atelier Rouge Nail Polish i färgen Cherrie
Beauty Tester
Ingrid
Beauty Pro
23/02/25-17:28
Jag har testat Atelier Rouge Nail Polish i färgen Cherrie Chérie. Vanligtvis använder jag gellack men jag har genom året testat de flesta olika märken. Tillsammans med detta lack använde jag även ett baslack och topplack jag har hemma, i förhoppningen att få ett hållbart och snyggt resultat. Det första jag noterar är att färgen är otroligt pigmenterad så det räcker med endast ett lager för att få ett heltäckande resultat. Vanligtvis tycker jag mörkare färger kräver minst två, så det var positivt. Kulören är i perfekt vinröd nyans. Tyvärr är lacket nästintill omöjligt att måla på jämt. På något sätt glider inte formulan bra nageln så det blir inte den glansiga felfria finishen jag önskade. Lacket torkar ganska snabbt men lämnar små luftbubblor efter sig. Snabbt får jag repor och skavd färg. I ett andra försök att ge lacket en chans, i hopp om att jag målat med fel teknik, får jag tyvärr samma resultat. Ojämn finish och bubblor. Kanske får nagellacket en mer rättvis chans om man använder ett bas- & topplack från samma märke. Jag behåller lacket för att kunna använda i nailart och andra små detaljer. Kanske gör sig den pigmenterade formulan sig nyttig där, men tyvärr var det ett bottennapp för mig i övrigt
Nail Polish 8ml 130 Cherry Chérie
Atelier Rouge
Nail Polish 8ml 130 Cherry Chérie
Fortsätt utforska gemenskapen!