/ Jag har testat All Soft Moisture restore leave in treatment
Beauty Tester
Virre
Beauty Pro
09/08/25-06:54
Jag har testat All Soft Moisture restore leave in treatment från Redken i drygt två månaders tid. Mitt hår är blekt med blonda slingor, ganska torrt och blir lätt frissigt. Det är mellantjockt och lite drygt axellångt. Jag tvättar mitt hår 2-3 gånger i veckan och har efter varje tvätt använt Redkens leave in. Produkten har en mild och fräsch doft som inte tar över. Är doftkänslig och dofter triggar lätt min migrän, men denna triggar inte det minsta. Det är en otroligt dryg produkt och det behövs bara en liten mängd vid varje användning. Mitt hår blir mjukt och lent och jag upplever också att det blir lite mer glansigt efter en tids användning. Håret känns dock torrt fortfarande och av all återfuktning Redken utlovar märker jag föga. Håret blir också betydligt snabbare fett än vad det vanligtvis blir. Jag gillar den praktiska förpackningen där locket sitter åt rätt håll i botten, vilket gör det lätt att få ut produkt ur tuben. Locket är lätt att öppna även för mig som har problem med händer och handleder, där många lock annars är svåra att få upp. Jag uppskattar att produkten har visst värmeskydd, upp till 230 grader om den används ihop med tillhörande schampo och balsam. Jag har dock använt den med mitt vanliga schampo och balsam som inte kommer från Redken och lagt till ett extra värmeskydd när jag haft behov av det. 395 kr kostar denna leave in och för mig är det ett högt pris, speciellt eftersom den blev lite mellanmjölk för mig. Den är helt okej, men jag hade förväntat mig mer effekt av den och jag kommer inte köpa om den när den tagit slut.
Fortsätt utforska gemenskapen!