/ Jag har testat 6% Mandelic Acid + 2% Lactic Acid Liquid
Leonor
Beauty Pro
16/03/26-13:04
Jag har testat 6% Mandelic Acid + 2% Lactic Acid Liquid Exfoliant från Paula's Choice, och den har verkligen varit en liten arbetsmyra i min hudvårdsrutin. Det här är en mild men effektiv exfoliering som hjälper mot glåmig hud, ojämn textur och synliga porer. Den känns snäll mot huden men gör ändå sitt jobb – lite som den där lugna personen i en grupp som ändå får mest gjort. Jag fick den som testprodukt i slutet av april, och har använt den ganska flitigt under året som gott (men ändå sparsamt under sommaren) fram till slutet av februari 2026. Med andra ord: flaskan på 88 ml räckte nästan ett helt år, vilket jag tycker är väldigt imponerande. Nu till elefanten i rummet: doften. Första gången jag öppnade flaskan tänkte jag ungefär “oj… ska den verkligen lukta så här?” 😅 Det tog mig nästan en månad att vänja mig, men som tur är försvinner doften snabbt när man applicerar den. Efter ett tag tänkte jag knappt på det längre. Själva exfolieringen känns väldigt skonsam, och jag har inte upplevt irritation så länge jag följt instruktionerna. Huden känns istället lite jämnare, klarare och mindre glåmig över tid. Det enda jag inte riktigt blev vän med är skruvkorken. Den funkar ju… men jag hade helt klart föredragit en pump eller flip-lock. Små saker, men ändå. Sammanfattningsvis: En effektiv men snäll exfoliant som ger huden mer glow över tid. Doften är lite… speciell i början, men resultatet gör att jag ändå gärna fortsätter använda den. Betyg: 4/5
Fortsätt utforska gemenskapen!