/ Jag har testat 3 olika solskydd ifrån Matas Striber i 11
Virre
Beauty Pro
08/06/26-17:58
Jag har testat 3 olika solskydd ifrån Matas Striber i 11 dagar. Det alla tre har gemensamt är att de är utan parfym, de är svanenmärkta, godkända av Asthma Allergy Nordic, helt veganska och tillverkade i Danmark. Bara positivt med andra ord! Att alla tre dessutom säljs till fördelaktigt pris är såklart ingen nackdel. * Sun Face Fluid med SPF 30 är den produkt jag gillar allra mest utav de tre testade. Den är förpackad i en smidig liten flaska med pumpfunktion som gör det enkelt att dosera ut lagom mängd produkt. Solkrämen är tunnflytande och sjunker snabbt in i ansiktet och lämnar efter sig ett fint glow. Den ger ingen whitecast och den svider heller inte i ögonen. Jag har testat den under 2 olika foundations och en CC-creme och den sitter jättefint under allihop. Det är inget som rullar sig eller blir fult med den under. Jag har torr och känslig hud, men huden har inte reagerat något på den, varken med rodnader eller eksem som den lätt gör. Förutom att jag gillar den, så har den också blivit övriga familjens favorit, då den är så lätt att använda. Brukar vanligtvis alltid använda SPF 50 i ansiktet, men kan trots att den ”bara” har SPF 30 tänka mig att köpa om den, då den är så bra. * Sun Spray med SPF 30 är en väldigt trevlig solkräm. Konsistensen är tunn och sjunker in snabbt och lämnar ingen whitecast på kroppen. Jag som har noll tålamod uppskattar verkligen när produkter sjunker in snabbt, så man kan få på sig kläderna och fortsätta med det man tänkt. Det jag uppskattar mindre med den är flaskan och framförallt dess sprayfunktion. Gillar inte sprayflaskor till solkräm då de är svåra att dosera och få där man vill. Men sprayar därför alltid ut i handen först och sen smörjer in på kroppen för att vara säker på att få solkräm överallt där jag vill ha den. Gillar att den är waterresistant. På grund av sprayfunktionen kan jag inte tänka mig att köpa den igen, även fast innehållet är väldigt bra. Köper hellre något från samma märke fast i tub till kroppen. * Sun Stick med SPF 50 är den produkt jag gillar minst av de tre jag testat. Förpackningen är smidig, då det är lätt att stryka på utvalda delar av kroppen och korken sitter otroligt bra även i väskan pga dess skruvkork. Jag har mest använt den i benan på håret, på öronen och på läpparna, samt lite på handryggarna där jag alltid får soleksem. I benan är den väldigt smidig att använda och där gillar jag den bäst. Den funkar också bra på öronen och handryggarna. På läpparna gillar jag den inte alls, den lämnar en stickig lite obehaglig känsla och det känns bara konstigt. Sticket är ingen produkt jag kommer köpa igen.
Sun Face Fluid SPF 30 Fragrance Free 50 ml
Matas Striber
Sun Face Fluid SPF 30 Fragrance Free 50 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!