/ Jag har nyligen fått pigmentfläckar i hela ansiktet, nästan
Chuchu
Beauty Pro
10/09/26-07:32
Jag har nyligen fått pigmentfläckar i hela ansiktet, nästan som små fräknar, och behövde rådfråga hudterapeuterna på forumet om detta. Jag fick då tipset om c-vitamin. Blev därför så glad när jag fick hem detta serumet som testprodukt då det känns så relevant för mig just nu!! Jag har alltså fått testa Innisfree vitamin c green tea enzyme brightening serum ✨ Jag har kört 1-2 droppar av serumet i handflatan som jag smort in i ansiktet efter min ceraverengöring och kombucha essence, och jag har avslutat med att låsa in allt med spf50 från beauty of joseon. Detta har jag gjort under en veckas tid som morgonrutin. Första två dagarna tyckte jag känna en liten, liten tingly känsla i huden, men den har varit övergående ju fler dagar jag använt serumet. Jag gillar ju dock sånt, för då känns det som att produkten faktiskt gör vad den ska, haha. Serumet har en härlig konstitens som inte är ”rinnig” när den appliceras, utan absorberas snabbt in och lämnar min hud len, glowy och fräsch. Den innehåller också små, små orangea mikrobitar som syns och som jag antar då ska vara en del av själva c-vitaminet. Dessa känns inte av på huden, utan smälter in skönt som olja. Som sagt har jag bara använt produkten i en veckas tid, så det ska bli spännande att fortsätta använda den och se hur mina pigmentfläckar utvecklas över tid (medveten om att jag även behöver kombinera och komplettera med tex retinol i min rutin för att produkten ska få göra rättvisa) men än så länge är jag jättenöjd med glowet oavsett! Priset är 325 kr för 30ml, vilket jag tycker är helt rimligt! Hade jag köpt igen? Ja, det skulle jag absolut kunna. (Btw, jag har haft tea-tree oil från samma märke för några år sedan, och ser även att varumärkets produkter fått sig en touch up! Tycker om deras nya förpackningar, känns modernt och fräscht, kul!) Tack kicks, ni är bäst 💛✨
Innisfree Green Tea Enzyme Vitamin C Brightening Serum Innisfree Green Tea Enzyme Vitamin C Brightening Serum
Innisfree
Innisfree Green Tea Enzyme Vitamin C Brightening Serum Innisfree Green Tea Enzyme Vitamin C Brightening Serum
Fortsätt utforska gemenskapen!