Jag har nu testat Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo under några veckors tid. Schampot marknadsförs som en allt-i-ett-lösning för att stärka och reparera skadat hår, samtidigt som det skyddar hårfärgen från att blekna. Det ska även motverka negativa effekter av värmestyling och bidra till att minska brutna hårstrån samt ge ett mjukare och mer följsamt hår.
Efter regelbunden användning upplever jag att mitt hår faktiskt känns lenare och mindre strävt, redan efter schamponeringen. Jag använder värmeverktyg väldigt sparsamt (högst en gång i veckan) och tvättar håret ungefär 1–2 gånger i veckan. Mitt hår är slingat och ganska slitet, så jag är extra nyfiken på hur effekterna utvecklas över tid. Just nu fokuserar jag på att låta mitt naturliga hår växa ut och minimera slitage, så det kändes som perfekt timing att testa just detta schampo.
Produkten löddrar bra och är behaglig att använda – håret känns mjukt redan i duschen, till skillnad från vissa andra schampon som kan lämna det strävt. Doften är helt okej, varken särskilt stark eller minnesvärd.
Sammanfattningsvis tycker jag att detta är ett riktigt bra schampo som absolut kan vara värt att prova, särskilt om du har behandlat eller skadat hår. Däremot är det för tidigt att uttala sig om de långsiktiga resultaten efter bara några veckors användning. ❣️