/ Jag har nu testat MACs Pro locked brow gel och är redo att
Beauty Tester
Paloma
Beauty Pro
08/02/25-15:38
Jag har nu testat MACs Pro locked brow gel och är redo att dela med mig av mina åsikter. På hemsidan står det att den ska hålla i 12 timmar och att den ska hålla fast ögonbrynen utan torrhet, klibbighet och styvhet. Jag tycker att den håller det den lovar till 100%! Den har en ny och innovativ (enligt hemsidan) applikator som har både kortare strån för att fördela produkten jämt och längre strån för att kamma igenom brynen. Till en början känns inte produkten alls, det är svårt att veta om man ens har fått något alls på brynen så rekommenderar att borsta igenom de fram och tillbaka ett par gånger för att verkligen få en bra mängd produkt i brynen. Sen är det bara att styla, jag har ganska fluffiga bryn och tycker det är både enkelt och snabbt att styla de, det blir ingen kletig hinna på brynen vilket gör det enkelt att fylla i brynen senare. Det funkar jättebra med både penna och felt tip (sån spets som liknar en tuchpenna), har dock inte testat med pomade. Ögonbrynen flyttar knappt på sig när man fyller i med penna men de enstaka hårstråna går snabbt att flytta tillbaka utan problem. Det enda som jag har problem med är att jag brukar trycka ner mina bryn mot huden, så de inte sticker ut och det är nägot jag inte kan göra med denna gelen, det är dock min stil vilket inte alls gör men gillar du den fluffiga och naturliga looken är denna gel något för dig. På hemsidan står det också att den är svett- och vattentålig vilket jag inte håller helt med om, gjorde ett test där jag använde MAC på ett bryn och min to-go gel på andra bryn, när jag duttade vattendroppar på båda löstes MAC upp direkt. Dock håller MAC en hel vanlig dag så den får 9/10, enda som jag inte är så glad över är priset då det finns andra som är lika bra till en bråkdel av priset.
Fortsätt utforska gemenskapen!