/ Jag har nu testat Kérastase Gloss Absolu Anti-Frizz Glaze
Beauty Tester
Sara
Beauty Pro
11/06/25-14:04
Jag har nu testat Kérastase Gloss Absolu Anti-Frizz Glaze Milk i ungefär tre veckor. Produkten är en leave-in spray som ska motverka friss, skydda mot värme upp till 230 °C och ge glans till håret – den lever faktiskt upp till mycket av det den lovar. Först och främst märkte jag att mitt hår kändes betydligt mjukare och mer lättkammat efter varje användning. Jag har en stor tendens till friss och här gjorde produkten en tydlig skillnad speciellt de dagar jag fönade håret.  Jag skulle säga att produkten verkligen aktiveras när man använder värme. Vid lufttorkning gav den inte riktigt samma effekt. Man får en härlig glans i håret utan att det känns fett eller tungt. Doften är ganska lyxig och typiskt för Kérastase, men jag skulle säga att den är rätt stark, så om du är känslig för parfymerade produkter kan det vara värt att testa i butik först. Jag gillar också att den fungerar som ett värmeskydd, vilket gör att jag slipper ha flera olika produkter i håret.  Resultatet höll för mig i ungefär 3-4 dagar och då har jag fokuserat på om frisset kommit fram. Men det tycker jag är imponerande om jag utgår från att jag brukar få frissigt hår redan första dagen jag är ute i ett fuktigt väder.
Gloss Absolu Anti-Frizz Glaze Milk Heat Protection 190 ml
Gloss Absolu Anti-Frizz Glaze Milk Heat Protection 190 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!