Jag har nu provat La Roche Posay Pure Vitamin C12 serum i ca 3 veckor och måste ändå säga att jag är positivt överraskad.
Jag var lite skeptisk innan när jag såg att den innehåller alcohol denat som man kan vara rädd ska vara väldigt uttorkande på huden men jag upplever inte något problem med detta ännu iallafall.
Serumet innehåller också parfym men jag har lite känslig hud ibland men reagerar inte på detta alls. Jag tycker istället att doften på serumet är otroligt trevlig och ger produkten en väldigt lyxig och nästan spa-lik känsla vid applicering.
Serumet har en väldigt trevlig lite tjockare geltextur som gör att det känns återfuktande. Jag tycker också serumet ger mig lyster. Ser fram emot att fortsätta använda det här och skulle rekommendera er att prova detta om ni tidigare testat c vitamin serum och vet att ni gillar det och att er hud klarar av det. La roche posay är generellt ett märke jag själv älskar. Jag hade svår vuxenacne för några år sedan och blev då rekommenderad att börja med La roche posay av min hudläkare och sedan dess har jag aldrig gått ifrån dom. Blev besatt! Därför var det extra kul att få prova detta nya aktiva serum från La Roche Posay. 🍊
Pure Vitamin C12 Serum 30 ml