Jag har nu fått tillfälle att prova 🖤 Everink Liner 24H Gel Eye Marker Ultra Black 🖤 som jag fick förmånen att testa. Jag har sällan eyeliner när jag sminkar mig av olika skäl, främst för att jag upplever att det blir en för ”tung” sminkning för hur jag normalt sett lägger mitt smink. Däremot har jag ändå ägt en hel del eyeliners genom åren.
Spetsen ger en jämn, lagom skarp linje som går att bygga upp om man önskar. Min upplevelse var att jag fick gå in två gånger för att nå en optimal svart nyans. Den var väldigt lätt att arbeta med och man fick produkten där man ville ha den, kontra många andra som jag upplevt lätt flyter ut.
Den torkade snabbt och kändes som att den satt där den skulle. Jag försökte gnugga på den med fingret för att verkligen testa om den skulle smudgea, men den höll genom det testet också.
När jag provade den på handen så var den i princip omöjlig att få bort, men vid borttag av sminkningen med micellärvatten så släppte den utan problem. Kanske sitter något hårdare om man är lite torrare i huden eftersom den satt så bra på just handen.
Om jag ska ge mig på att betygsätta den skulle jag nog ändå säga att den får 8/10.
Det är mycket priset som drar ner betyget då jag anser att man kan få en relativt likvärdig produkt till ett lägre pris. Den är bra men inte revolutionerande på något vis.