/ Jag har nu använt Kérastase Genesis Serum varje morgon och
Beauty Tester
Adisa
Beauty Star
06/07/25-19:26(redigerad den 06/07/25-19:28)
Jag har nu använt Kérastase Genesis Serum varje morgon och kväll i några veckor (med reservation för någon enstaka missad dag 😉), och vill dela med mig av min upplevelse hittills. För kontext har jag naturligt lockigt hår med låg porositet, vilket betyder att mitt hår lätt blir produktmättat och kan kännas tungt om jag inte är försiktig med mängden. Mitt främsta problemområde är hårlinjen längst fram på höger sida, där jag märkt av ett visst håravfall under en tid… Det första jag verkligen uppskattade med serumet är doften – den är fräsch och känns lyxig. Serumet är lätt att applicera direkt i hårbotten, men jag vill nämna att det kan lämna håret lite strävt eller stelt just där det applicerats. För mig fungerar det bäst att massera in det noggrant och försöka fördela det så jämnt som möjligt 💁‍♀️💨 När det gäller resultat så har jag ännu inte sett någon stor förändring vid mitt problemområde. Inget mirakel har skett – än så länge – men jag vet att hårväxt kräver tålamod ⏳💗 Därför tänker jag absolut fortsätta använda serumet och ge det mer tid. Sammanfattningsvis är det här ett väldoftande och vårdande serum som känns som en lyxig boost för hårbotten 🌸💆‍♀️ För oss med lockigt hår och låg porositet gäller det att vara lite extra uppmärksam på applicering och mängd, men med rätt hantering är det ett fint tillskott i hårvårdsrutinen. Jag har hopp om att resultatet kommer visa sig med tiden! Kerastases serum får 3 av 5 stjärnor från mig✨
Fortsätt utforska gemenskapen!