/ Jag har lockigt, tjockt och ganska grovt hår. Det blir ofta
Beauty Tester
Kim
Beauty Pro
17/01/26-22:15
Jag har lockigt, tjockt och ganska grovt hår. Det blir ofta torrt och frizzigt. Jag applicerade denna spray på mina andra hårprodukter som sista steg innan föning. Håret blir väldigt glansigt och jag upplever att den tar bort frizz. Kanske inte exakt allt, men mycket jämfört med mina andra "vanliga" stylingprodukter som inte riktar in sig på frizzkontroll. Jag vill dock säga att jag tror att denna spray funkar absolut bäst om den används ensam. Den är även värmeaktiverad så du ska använda den som sista steg i din rutin innan du använder fön eller andra värmeverkyg. Då får du ut dess maximala effekt. Den kan kännas lite tung och ge en liten hinna på håret som jag personligen inte älskar. Men jag tror också det kan ha att göra med att den krockade med mina andra lockprodukter jag applicerade innan. Värt att tänka på är också att man nog ska avända ett schampoo med sulfater i annars tror jag denna kan kännas svårare att tvätta ur helt. Jag skulle rekommendera denna som enda produkt innan en härlig blowout eller användning av lock eller plattång. Då tror jag verkligen att den kan hjälpa hålla borta frizz även i fuktigare miljöer. Värd att testa tycker jag 💫
Fortsätt utforska gemenskapen!