Jag har långt, blonderat och skandinaviskt hår med väldigt fina hårstrån, och tvättar det ungefär varannan dag. Mitt hår kan vara ganska utmanande att kamma efter duschen och det lossnar ofta mer än jag önskar eftersom jag delvis har PCOS. Därför är jag alltid på jakt efter produkter som gör håret lättare att hantera utan att tynga ner det.
Jag började använda Ciment Thermique i längderna på handdukstorrt hår för nån vecka sen och alltså wow vilken skillnad det gjorde direkt! Längderna blir mjuka, lena och helt tovfria nästan på en gång. Hårborsten bara glider igenom utan att jag behöver kämpa eller känna att jag drar ut halva håret. Det är en så stor lättnad och gör hela min rutin smidigare.
Efter några veckor märker jag också att håret känns friskare och ser glansigare ut. Det känns som att det får lite extra styrka vilket jag verkligen behöver med mitt blekta hår. Att den dessutom har värmeskydd är ett stort plus eftersom jag ofta fönar eller stylar håret och vill undvika ännu mer slitage.
Jag har hört så mycket bra om den här produkten men har varit lite snål eftersom priset är lite högre. Men nu när jag testat den förstår jag verkligen varför folk älskar den. Den är helt enkelt värd pengarna och jag tycker inte ens att det går åt särskilt mycket per användning så den kommer räcka länge. En riktig favorit som jag absolut kommer fortsätta köpa! 💙💆🏼♀️