/ Jag har haft nöjet att testa parfymen L'interdit Absolut Eau
Beauty Tester
Anna
Beauty Pro
23/09/24-20:45(redigerad den 24/09/24-02:31)
Jag har haft nöjet att testa parfymen L'interdit Absolut Eau de Parfum Intense från GIVENCHY! En stark och kryddig parfym som inte är överväldigande utan tar lagom med plats. Flankongen är svart och av tjockt, tungt glas. Den har en sofistikerad och ganska manlig design med en liten enkel svart rosett som tecken på att det är en damparfym. Jag tycker den är snygg! Jag blir så glad när jag provar den för första gången och överraskad, en stor del av doften påminner om två parfymer jag använde flitigt i början av 90- talet som inte finns kvar längre hos Versace och Joop! Men den här finns nu och det gör mig glad! Förresten är det första gången jag använder en parfym från Givenchy och vad jag tror till och med doftar på en. Jag älskar kryddiga dofter som inte är för söta eller på annat sätt överväldigande för mig. Så den här kryddiga, träiga och blommiga doften är lagom. Den är exklusiv, kvinnlig och varm, jag kan inte få nog av den! En basnot är patchuli som är en doft jag tycker så mycket om och har använt som enda doft genom att använda parfymoljan förr och fina blommiga dofter som finns i hjärtnoten är dofter jag gärna väljer. Toppnoten lavendel var den enda blomman som jag hade i mängder på balkongerna i somras och ja toppnoten kardemumma är ju härlig. Och ja, jag uppskattar tobaksdoften som basnot! Doften sitter länge, det behövs inte mer än ett sprut innan en middag och två för en utekväll och doften är inte helt borta helt ens dagen efter. Det är för mig en doft som passar bäst kvällstid på höst och vinter. Det är en värmande, kvinnlig och elegant doft 🖤
L'Interdit Intense Absolu EdP 35 ml
Givenchy
L'Interdit Intense Absolu EdP 35 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!