/ Jag har haft nöjet att få prova och berätta om upplevelsen
Anna
Beauty Pro
23/02/26-06:43(redigerad den 23/02/26-17:30)
Jag har haft nöjet att få prova och berätta om upplevelsen om Paulas Choice nya serum Cellular Youth Longevity serum! Min hud är torr och jag är 50 år och har aldrig gjort några injektioner med botox eller liknande. Vill mycket gärna hitta produkter som får min hud att se pigg och fräsch ut, så blev jätteglad att jag fick den här chansen och är fortfarande glad att jag testat serumet nu i fyra veckor. Longevity betyder långt liv och är det nya trendiga begreppet som innebör att sträva efter ett långt liv med så bra hälsa som möjligt. Tidigare kallades många hudvårdsprodukter för Anti age och det är ju lite märkligt uttryck som nu görs om och lite olika ord har testats och nu är det Longevity som är ordet som alltså inte endast står på det det här serumet. Men på Paulas Choice egna hemsida och Produktbeskrivning så står det att det här är ett serum som verkar just Anti-age och att det är viktigt att använda solskydd under tiden det här serumet används och användandet av serumet kallas för behandling. Serumet har för den delen väldigt utvecklat innehåll och det har tagit 5 år att ta fram det, vanligt är att en produkt tar 2-3 år att ta fram. Det innehåller både peptider en typ av ingrediens som jag fått fina resultat av tidigare och exosomer som också blev hett nyligen i hudvård. Även Taurin ingår, vilket jag inte läst på om men fungerar även det för att, tillsammans med de andra ingredienserna, främja ett yngre utseende och bibehålla det på en hud. Ordet NAD, som ofta nämns t ex i poddar av Svenska kvinnor som bor i LA, är något alla vill ha och även det finns i beskrivningen av innehållet! Jag har väldigt torr hud som jag matar med fukt i lager och det har serumet skall appliceras innan något annat sägs det i PC och Kicks gemensamma live, så jag kör på det med några få undantag. De säger också att ett pump räcker och det är svårt för mig att få det att fungera faktiskt. Så ett och ett halvt till två för endast ansiktet eftersom min hud är så torr att det lätt sugs in i min hud direkt och annars inte sträcka över hela ansiktet. Jag har verkligen bara applicerat det i det "Svenska ansiktet" som slutar på käken och inte det på det "Italienska ansiktet" som slutar vid bröstet som jag gärna hade gjort för jag visste inte hur serumet skulle räcka. Men kanske blir serum på ett längre ansikte efter jag skrivit den här recensionen, för vill ha resultat på mitt dekolletage. Serumet är parfymfritt och är helt doftfritt. Jag har en näsa som känner ofta vad folk åt till middag dagen innan och liknande, känner för mycket och är riktigt förvånad att folk tycker det luktar. Eftersom min hud kan bli irriterad av parfym i hudvård i ansiktet så är det perfekt för mig. Föredrar utan doft och det gör lr ett aktivt serum så det räcker för min hud att det är så. Jag tåt serumet och det är jag glad för Det här serumet har i sin produktpresentation 12 uppräknade punkter av positiv bevisad effekt av serumet och jag har fått de flesta av dem som ökad lyster, spänstigare hud, jämnare hudton, plumpad hud, stärkt hudbarriär, bättre hudtextur och uppstramad hud. Och ja min rynka i pannan syns mindre precis som med Medik8 fina Peptide- serum. Gillar verkligen det här serumet som ni kan förstå😃! Skrattade lite när jag fick kartongen med ett så futuristiskt tryck som nästan såg lite läskigt ut, det här är ett jättefint serum som fungerar på ett sätt jag inte varit med om tidigare. Medik8 fina serum och det här är dock båda mina favoriter med föryngrade effekt men de är också olika och det här gör är mer än mycket Peptider och absolut mer aktiva fast känns inte som syra utan något annat. Jag rekommenderar att prova! Särskilt om du är äldre och inte gör injektioner. Det är inte botox utan ett serum som definitivt gör mycket och får 5/5 av mig💜
CellularYouth Longevity Serum 30 ml
Paula's Choice
CellularYouth Longevity Serum 30 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!