Jag har haft möjlighet att testa Pure as Snow Cleansing Mousse från HICKAP och har fått en överlag positiv upplevelse. 🧼👏🏼
Förpackning och applicering: Produkten kommer i en praktisk pumpflaska som gör det enkelt att dosera rätt mängd. Moussen är luftig och krämig, och två pump räcker för att täcka hela ansiktet. Formulan känns mild och skonsam vid applicering.
Effektivitet: Rengöringen upplevs som effektiv, särskilt vid borttagning av vardaglig smuts och orenheter. Efter användning lämnar den huden mjuk och återfuktad utan att kännas stram, vilket kan vara ett stort plus för de med torr eller känslig hud. Dock kan det behövas en starkare rengöring om man har kraftig makeup.
Doft och känsla: Moussen har en mycket subtil doft, vilket är idealiskt för personer som är känsliga för starka dofter. Doften är knappast märkbar, vilket också kan vara fördelaktigt för dem som föredrar oparfymerade produkter.
För vem passar den?: Med sin milda formula tror jag att denna mousse passar bäst för normal till torr hud. De med fetare hudtyper kan eventuellt känna behov av en djupare rengöring, särskilt om man använder mycket smink eller har oljiga partier.
Slutsats: Pure as Snow Cleansing Mousse är en utmärkt val för dem som söker en skonsam men effektiv daglig rengöring. Den gör sitt jobb utan att irritera huden och känns väldigt återfuktande efter användning.
Tack för att jag fick möjligheten att testa produkten - kommer absolut bli en fortsatt del av min rutin och ny produkt i badrumsskåpet 🤩