Jag har haft äran att testa Kérastase Genesis Serum Anti-Chute Fortifiant 90 ml, och efter att ha använt det dagligen i fyra veckor känner jag att resultaten är tillräckliga för att dela med mig av en ärlig recension – även om förpackningen anger att effekten blir synlig först efter sex veckor. 😊
Jag applicerade serumet i hårbotten varje kväll, med två fulla pipetter per gång, vilket jag tyckte var lagom för att täcka hela området. Redan efter en vecka märkte jag en tydlig minskning av mängden hår i borsten, och det dagliga håravfallet jag tidigare upplevt minskade markant. När jag brukade dra fingrarna genom håret föll det alltid stora mängder hår – men nu ser jag bara några enstaka strån. Dessutom blir håret varken fet eller tung trots användande varje dag utan istället känns det fräscht och som att man inte applicerat något, vilket jag tyckte var jättebra!
Värt att nämna är att jag har PCOS, vilket gör mig mer benägen till håravfall. Serumet innehåller Aminexil, en aktiv ingrediens som motverkar håravfall och är särskilt effektiv för kvinnor med hormonellt håravfall, som vid PCOS. Det kan mycket väl vara en av anledningarna till att jag upplevt så fina resultat. 😍
En annan aspekt som både kan ses som en fördel och en nackdel är den starka doften. Personligen älskar jag den – jag har fått massor av komplimanger om att mitt hår (eller till och med min "parfym") doftar fantastiskt. Men för dig som är känslig för dofter kan det här serumet vara lite för intensivt, då det verkligen har en tydlig och kvarvarande doft.
Jag bifogar före- och efterbilder (tagna efter att hårborstning efter duschen) på håravfallet efter fyra veckors användning, tillsammans med datum för när bilderna togs. För att se båda bilderna behöver ni trycka på bilden/inlägget😊
Skulle jag köpa om produkten? JA, oavsett pris då resultatet är helt ofattbart😍
Kérastase
Genesis Serum Anti Chute Fortifiant 90 ml