/ Jag har haft äran att testa: "BeautyAct Exfoliating
Mariah Geijer
Beauty Pro
26/12/25-19:37

Jag har haft äran att testa: "BeautyAct Exfoliating Treatment Pads"

Om min hud: 42-årig med fet hud som gärna blir glansig under dagen. Dyker upp hormonella finnar vid käken/hakan under vissa perioder av menscykeln. Jag har fina linjer lite här och där.

Produkten: Salicylsyra, azelainsyra och niacinamid ska jobba på hudtonen och hudens textur. Det är ganska tjocka pads som är lite räfflade. Jag upplever att det är mycket produkt på varje pads.

Användning: Jag har provat använda padsen både på morgonen och på kvällen, på olika dagar såklart. Jag föredrar att använda dessa på morgonen, efter rengöring och innan fuktkräm. Jag tycker att det blir ett fint slutresultat sen på min makeup. Basen känns stabil på min oljiga hud utan att den krackelerar. Resterna av produkt som är i padsen efter att ansiktet fått sig en omgång har jag gnussat in på mina armbågar som är torra och fnasiga så här års. Någon upplevde padsen som ”riviga” men jag delar inte den upplevelsen. Jag har provat pads från andra märken som oxå haft lika textur men då är dessa pads betydligt tjockare vilket gör det enklare att stryka runt i ansiktet. Något annat jag la märke till är att det inte blir någon klibbig känsla av dessa, det har jag upplevt med vissa andra märken och ogillar. Eftersom padsen är stora och med mycket produkt i varje så har jag klippt isär mina sista pads nu för att snåla lite och det fungerar faktiskt lika bra. Win win för plånboken.

Resultat: Jag har absolut mera glow nu. Till och med min sambo anmärkte på att jag såg så slät ut i pannan och då är det inte botox som har gjort det glowet den här gången. Det ser verkligen ut som att mina porer drar ihop sig efter användning av dessa pads. Och med tanke på hur fint resultat det ger med min makeupbas så är jag mer än nöjd.

Plus: Stora, rejäla pads Mycket produkt på padsen

Minus: Jag önskar flärp-lock istället för skruvlock men det är ju definitivt ett i-landsproblem.

Omköp? Jag köper gärna dessa igen och då kommer jag dela på padsen redan från början. Det går att hitta lite rabatt på märket emellanåt och då blir dom väääldigt prisvärda!

Exfoliating Treatment Pads
BeautyAct
Exfoliating Treatment Pads
Fortsätt utforska gemenskapen!